הטיפול שאחרי: שתלים לכל החיים, עם טיפול נכון

השתלים של שטראומן הם אופציה מעולה והשקעה בבריאות שלכם, אך כדי להבטיח הצלחה ארוכת טווח של ההשתלה, חשוב לטפל נכון. כמו השיניים הטבעיות, שיניים מושתלות זקוקות לתשומת לב ולהקפדה על היגיינת פה מתמדת. שמירה על הכללים, תבטיח שהשתלים יחזיקו עשרות שנים.

עשה ואל תעשה לאחר הניתוח

נדיר מאוד שמופיעים סיבוכים לאחר ניתוח השתלת שיניים. את התפרים, ניתן להסיר בדרך כלל כעבור שבעה עד עשרה ימים. הפתרונות הדנטליים של שטראומן נחקרו ונבדקו היטב בכלים מדעיים ועדיין יש לטיפול, לעתים, תופעות לוואי. חשוב לדווח מיידית לרופא השיניים במקרים הבאים:

נפיחות – ניתן למנוע את הנפיחות על ידי הצמדת עצם קר אל הפנים באזור הניתוח וכדאי לעשות זאת בהקדם האפשרי.

כאב –  הרופא ירשום לך כדורים משככי כאבים. כדי שהכאב כלל לא יופיע, כדאי להתחיל ליטול אותם מייד לאחר הניתוח.  

דימום – כדי להימנע מדימום באזור המנותח, אין לשטוף את הפה בשעות הראשונות שלאחר הניתוח. ניתן ללגום בזהירות מעט מים.

השחזור הזמני דורש טיפול. בזמן שאזור ההשתלה בפה מחלים, יתכן שהרופא יכסה אותו ב"כובע החלמה", או בכתר זמני. הכיסוי נועד לאפשר לפה להחלים.

יש להימנע מלעיסת מזון קשה בצד של הפה שבו בוצעה ההשתלה. זה יאפשר לשתל להחלים בבטחה, כהכנה לשלב הבא של הטיפול.

באלו מצבים יש להתקשר לרופא השיניים  

  • כאב חזק בפה ביום הניתוח
  • חוסר תחושה באזור המנותח כעבור 12 שעות מהניתוח
  • כאב ונפיחות באזור המנותח כמה ימים לאחר הניתוח
  • דימום שאינו פוסק
  • אובדן של הכתר הזמני
  • תסמינים או שאלות שאינם מופיעים כאן

ממה להימנע?

  1. ביום הניתוח עדיף לשבת ולא לשכב. חשוב להחזיק את הראש מורם במהלך היום ולארגן לו הגבהה של כריות לשנת הלילה.
  2. לא לשכב על הצד שבו בוצע הניתוח.
  3. לא לנהוג בשעות הראשונות שלאחר הניתוח. יתכן שתהיו עדיין מושפעים מההרדמה והתרופות. התייעצו עם הרופא.
  4. אין להשתמש במברשת שיניים על האזור המנותח, עד לאחר הסרת התפרים.
  5. רופא השיניים ימליץ על שימוש בשטיפות פה בתקופה הראשונה, כמה פעמים ביום, במקום צחצוח.
  6. אין לאכול, עד להתפוגגות השפעת ההרדמה המקומית.
  7. בימים הראשונים שלאחר הניתוח להימנע מאלכוהול, ניקוטין, קפה ותה שחור ולא לבצע פעילות ספורטיבית או כל מאמץ גופני אחר.

אוהבים את השיניים שלכם? תטפלו בהם!

טיפול מתמיד חשוב כמובן גם לשיניים המושתלות ויבטיח להן אריכות ימים. איך עושים את זה?

משתמשים במברשת שיניים רכה (ומחליפים אותה לעתים קרובות), או במברשת שיניים חשמלית

מברישים את השיניים מבפנים, מבחוץ וגם על החלק העליון המשמש ללעיסה.

אם הרופא הורה לכם, השתמשו במברשת מיוחדת לצחצוח הרווחים בין השיניים.

שיתוף פעולה ביניכם לבין רופא השיניים

הן רופא השיניים והן המטופל, תורמים להצלחה ארוכת טווח של ניתוח ההשתלה. ביקורים סדירים במרפאה לבדיקה ומניעת סיבוכים, הם הכרחיים. מדוע? מכיוון שתקבלו תוכנית לשמירה על בריאות הפה, תהיו מעודכנים בשיטות ניקוי חדשות ויעילות, וכמובן שטיפול טוב ובדיקה דו שנתית במרפאת השיניים, יעזרו לשתל לעמוד איתן במקומו לאורך שנים.

הצרכים שלכם – יותר מפתרון דנטלי, שיפור של איכות החיים

לאכול, לדבר, לצחוק

שטראומן מחזירה לכם את תחושת הביטחון, שמגיעה עם שיניים בריאות וחזקות. שוב אתם יכולים לנגוס תפוח בביטחון מלא, לשוחח ולצחוק, בתחושה של שחרור.

נטולי דאגה עם חברים, משפחה ובציבור

אין כמו להרגיש שוב בטוחים בעצמכם כשאתם מבלים בחברת אנשים, אם זה במפגש עסקי או אירוע  חברתי או משפחתי וגם פשוט ליהנות שוב מנשיקה טובה.

שפר הופעתך וחייך בביטחון

מערכת השיניים מבוססות ההשתלה בעלות המראה הטבעי, לא רק מחזירה לכם את החיוך מלא הביטחון, היא גם מספקת את לחץ הלעיסה שהשיניים הטבעיות מפעילות על החניכיים. לחץ הדחיסה הזה דרוש לשמירה על צפיפות העצם ועל המבנה שלה ולמעשה לשמירה על כל מבנה הפנים.

בהשתלת שן בודדה, נוסף היתרון של שימור שלמותן של שתי השיניים השכנות לה. גם להן יש כמובן חלק בתחזוק המראה הטבעי של הפה והפנים בכלל.

להתפנק בנוחות של ימים עברו

מערכת משוחזרת שלמה עם שיניים חזקות ובעלות מראה טבעי, תעלה את הביטחון העצמי שלכם ותאפשר לקבל בחזרה את הפינוק והנוחות שהיו נחלת העבר.

ליהנות מחיים בלי לחץ, כאבים וחוסר יציבות

אם היא קבועה או ניידת, מערכת השיניים מבוססת ההשתלות, היא הבחירה הטובה ביותר. היא מספקת מראה טבעי ורמה גבוהה של נוחות. האופציות הקונבנציונליות, לעתים קרובות יוצרות גירויים בפה, לחץ וכאבים ובמקרים רבים מתאפיינות בחוסר יציבות.

הפתרונות של שטראומן בתפירה אישית

המבחר של חברת שטראומן, כולל שיניים בודדות מבוססות שתל, כמו גם מערכות של כמה שיניים ומערכות מלאות לפה כולו. עם חידושים בתחום הציפויים כמו ה-SLActive שמקצר את משך ההחלמה וחומרי הגלם, כמו ה-Roxolid שמאפשר יצירת שתלים קטנים יותר, הליך השחזור יכול להיות מותאם לדרישות ולצרכים הספציפיים שלכם.

משתלם כלכלית: מערכת השתלים של שטראומן, החזר של איכות על ההשקעה

"Your health is your wealth", כלומר הבריאות היא המשאב החשוב ביותר שלנו ולכן כדאי לדעת שמערכת השתלים הדנטליים של שטראומן מספקת:

  • איכות חיים טובה יותר
  • נוחות ונינוחות
  • בריאות פה והופעה חיצונית משופרות

אלה הם דברים שקשה להעריך אותם כספית. מאידך, יש בהחלט היבט כלכלי, כשבאים להכריע בין שתלים דנטליים למערכת תותבות רגילה. באופן מפתיע, מחקרים מראים שלעתים שתלים הם חסכוניים יותר בטווח הארוך.

להיפרד מחוסר נוחות ותחזוקה תובענית

צריך לזכור שגם מערכת התותבות הטובה ביותר, היא עדיין גוף זר בפה הדורש טיפול ואחזקה יומיומיים, עכשיו ובעתיד. לכך נוספים חוסר הנוחות, כאבי הלחץ, השימוש בחומרי הדבקה, כולם תופעות לוואי בעייתיות של מערכת התותבות הרגילה. מעבר לכך, התאמה לא טובה עלולה לגרום לתחושת חוסר ביטחון ואי נוחות בחברה.

שתלים דנטליים, לעומת זאת, הם שורשים מלאכותיים המתפקדים בדיוק כמו השורשים טבעיים. לאחר הליך ההחלמה מהניתוח, הם הופכים לחלק בלתי נפרד מהחך.

החדרת שתלים דנטליים – הגישה הידידותית

החדרת גוף זר לעצם הלסת, עלולה להיתפס כשיטה אגרסיבית, אבל מההיבט הביולוגי, הליך כזה נחשב שמרני למדי. למעשה השתל, שיישא בעתיד שן כמו-טבעית, אף יסייע לשמר את עצם הלסת.  פעולת הדחיסה של השן, היא גירוי טבעי שהכרחי לשמירה על בריאות העצם. בנוסף, בניגוד לשיטות הרגילות, הפתרון הידידותי הזה מגן על שתי השיניים הסמוכות לשן החסרה, מכיוון שהוא חוסך את הצורך לשייף אותן לצורכי תמיכה.  

רווחים ארוכי טווח

שבע שנים לאחר ההשתלה, עלות השחזור של שן בודדת, מתחילה להשתלם. זאת בשל החיסכון בהוצאות אחזקה, לעומת אלה הכרוכות באחזקת מערכת תותבות רגילה עם גשר. 

במונחים של כדאיות כלכלית, מחקרים מדעיים הגיעו למסקנות ברורות:

עבור שחזור שן אחת, התקנת שתל הוא פתרון חסכוני, לעומת פרוטזה רגילה של שלוש יחידות. במצבים מסוימים, בהם עצם הלסת אינה קיימת או אינה מספקת, שחזור באמצעות שתל, מומלץ מלכתחילה גם מההיבט הכלכלי.

בהחלפה של כמה שיניים, שתלים דנטליים (מקובעים או ניידים), מקושרים אמנם עם הוצאה ראשונית גדולה יותר, אך גם עם שדרוג משמעותי  יותר באיכות החיים ובריאות הפה, יחסית לשיטות האחרות.